به نام خدا با سلام خدمت همه دوستان خب طبق پست زیر لینک همونطور که گفته شده بود قرار بود که تحلیل اکسپلویت ها رو بزاریم .. خب من پیش خودم گفتم که همون اولین اکسپلویت اگه بیایم یه چیز سخت رو در موردش توضیح بدیم ممکنه کسایی که تازه شروع کردن و مبتدی هستند خب کامل متوجه نشن . پس تصمیم گرفتیم که اول بیایم یه سری اسکریپت های …
با سلام خدمت همه دوستان
خب طبق پست زیر
همونطور که گفته شده بود قرار بود که تحلیل اکسپلویت ها رو بزاریم ..
خب من پیش خودم گفتم که همون اولین اکسپلویت اگه بیایم یه چیز سخت رو در موردش توضیح بدیم ممکنه کسایی که تازه شروع کردن و مبتدی هستند خب
کامل متوجه نشن . پس تصمیم گرفتیم که اول بیایم یه سری اسکریپت های معمولی به زبان پرل (بیشتر پرل بلدم) رو بررسی کنیم چه در مورد هک باشت چه نباشن
تا بازدید کننده ها با یه سری از ثابت های پرل آشنا بشن …
خب برای اولین حرکت من یه اسکریپت مربوط به ساخت فایل و کار با هندلر ها رو در نظر گرفتم که توضیخ بیشتری رو در موردش خواهم داد …
کل اسکریپت :
خب خود اسکریپت میاد یک فایل به نام xpl.jpg تولید میکنه که شامل تعداد زیادی A هست (مربوط به یک ویرایشگر تصویر و حملات سر ریز بافر)
حالا تک تک خط ها رو بررسی میکنیم :
خب این خط نشان دهنده مسیریه که مفسر ما اونجا قرار داره که حالت های مختلفی هم داره
برای مثال به این شکل هم میشه استفاده کرد
که همون حالت اول هست فقط انگار از
استفاده کردید !!
خط دوم :
تو این خط مییام بوسیله my ثابت خومون رو تعریف میکنیم (ممکنه این ثابت خودش شامل متغیر باشه )
که در این خط ثابت junk مورد نظر هستش که مقدارش رو برابر با
و تعدادش رو بوسیله x به ۲۰۰۰۰۰ تعیین میکنیم یعنی الان ثابت junk ما تعداد ۲۰۰۰۰۰ تا A هستش ..
خب رسیدیم به خط ۳ :
خب تو این میایم بوسیله open شروع به ساختن یک فایل میکنیم
برای ساخت فایل و ویرایش اون در پرل ما با خود فایل کار نداریم با هندلری که براش تعیین میشه کار داریم که ما در اینجا هندلر رو l_root در نظر گرفتیم ..
و به وسیله این هندلر میایم و یک فایل به اسم xpl.jpg روایجاد میکنیم ….
خب رسیدیم به خط ۴
ما به وسیله print در پرل میتونیم هر چیزی رو به نمایش بزاریم (متغیر ، ثابت ، دستوری که تحت سیستم اجرا شده و …..)
که به طور کلی به این صورت استفاده میشه
خب ولی ما اینجا داریم با هندلر ها برای ساخت و ویرایش فایل کار میکنیم
پس میایم قبل از چیزی که میخوایم نمایش بدیم هندلرمون رو قرار میدیم که در واقع نماینده فایل xpl.jpg هستش
خب پس تو این خط ما اومدیم ثابت junk رو توی فایل xpl.jpg به نمایش گذاشتیم یعنی xpl.jpg الان شامل junk ما هست ..
خط ۵ :
خب این خط اخرین اسکریپت ما هست که میاد به وسیله close هندلر l_root رو میبنده و فایل xpl.jpg رو روی حافظه شما پیاده میکنه ….
که پایان کار اسکریپت ماست …
امیدوارم که خوشتون اومده باشه
در پست های بعدی از اسکریپت های پیشرفته تری استفاده میکنم
موفق باشید